Die Alpen - Unsere Berge von Oben (2013)

Alternatieve titels: De Alpen van Boven | A Symphony of Summits: The Alps from Above

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Peter Bardehle en Sebastian Lindemann
met de stemmen van Udo Wachtveitl en Emily Clarke-Brandt

Reis over het ‘Dak van Europa’. In vogelvlucht bieden de beelden een kijk op de majestueuze pieken en dalen van Europa’s hoogste en grootste bergketen. Geheel gefilmd “van boven” biedt deze film een unieke kijk op de pieken van de Mont Blanc en de Dolomieten en volgt het de geografische geschiedenis van de Alpen.

avatar van Decec
Ben benieuwd.. Prachtig te zien. Want we zijn daar geweest...
Weet niet of Blu-Ray wel Nederlandse ondertiteld of niet?

avatar van james_cameron
Fraai geschoten documentaire, volledig uit de lucht gefilmd, over de pieken en dalen van Europa’s hoogste en grootste bergketen. Niet overal even boeiend helaas; de aandacht verslapt herhaaldelijk wanneer er wordt ingegaan op allerlei bijzaken, maar wanneer de focus ligt op de majestueze bergen zelf is de documentaire visueel behoorlijk indrukwekkend. Van duitse makelij, maar gelukkig kun je op de blu-ray ook kiezen voor een prima engelse voice-over.