Dance for Me (2012)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Katrine Philp

Denemarken levert veel professionele ballroomdansers - maar alles hangt af van het vinden van de juiste danspartner. De laatste jaren worden vaak dansers uit Rusland en andere Oost-Europese landen gehaald om een perfect danskoppel te vormen. De veertienjarige Deense scholiere Mie behoort tot de top in het jeugdcircuit. Zij en haar moeder hebben de Russische Egor laten overkomen om haar danspartner te zijn. Egor woont bij Mie en haar moeder in huis, en het duo lijkt het ideale danspaar. Toch vindt Egor het lastig te aarden in het nieuwe land, en ook Mie en haar moeder moeten wennen aan het nieuwe gezinslid.