Johnny Larsen (1979)

Denemarken
Romantiek / Drama

geregisseerd door Morten Arnfred
met Allan Olsen, Elsebeth Nielsen en Frits Helmuth

Johnny, een arbeiderszoon, wordt volwassen in de jaren '50 en probeert zijn plaats te vinden in een door sociale verwarring gekenmerkte maatschappij. Als ongeschoolde arbeider wordt hij geconfronteerd met de beproevingen van de werkloosheid. Hij breekt met de socialistische idealen van zijn familie. Hij wordt verliefd op het meisje Britta en besluit als vrijwilliger bij het leger te gaan in de hoop daar een carrière te kunnen opbouwen.

avatar van Mac Hammer Fan
In 1980 won de prent 4 Bodil Awards (één voor de regie, drie voor vertolkingen) en kreeg hij ook een Nominatie voor een Hugo Award op het Internationaal Festival van Chicago.