ad

Alternatieve titels: South Bound / 남쪽으로 튀어

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Soon-rye Yim

Met onder meer: Yoon-seok Kim, Oh Yeon-soo en Han Yeri

IMDb beoordeling: 6,6 (140)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Over Nam-jjok-eu-ro Twi-eu

"The Man Who Stood Up When No One Could"

Hae-kab Choi en zijn vrouw Bong-hee zijn van middelbare leeftijd en vanaf hun studententijd anarchist. Ze hebben drie kinderen en lak aan alle regels. Hae-kab heeft geen vaste baan, is een kritische linkse documentairemaker en wordt als gevolg daarvan gevolgd door de geheime dienst. Op een dag verschijnt zijn oude vriend Man-Deok thuis in Seoel. Hij vertelt dat het eiland waar ze zijn opgegroeid gaat worden omgetoverd in een toeristenresort. Hae-kab gaat meteen met zijn familie naar Deul om orde op zaken te stellen.

image

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Heerlijk filmpje! het eerste uur is wat aan de rommelige kant, maar het tweede uur van de film maakt dat in zijn geheel goed. Acteerwerk is verder uitstekend en de komische momenten zaten er ook zeker in.

Goed voor;

*3.5

BBarbie

Heerlijke komedie –met een dramatische ondertoon– over een revolutionair, die zijn hele gezin meesleept in zijn verzet tegen autoriteiten en projectontwikkelaars. Het verhaal mist hier en daar logica, maar ik heb mij kostelijk vermaakt met de strapatsen van Yoon-seok Kim, als de overenthousiaste anarchist. Een bijzonder leuke film, die naar het einde toe –wanneer het allemaal wat serieuzer wordt– helaas een beetje stoom verliest. Dat is wel jammer.