In Jouw Naam (2014)

Alternatieve titel: In Your Name

Nederland

geregisseerd door Marco van Geffen
met Barry Atsma, Lotte Verbeek en Sytske van der Ster

Een succesvol stel is dolblij als hun eerste kind geboren wordt. Maar het prille geluk, dat de kroon op hun liefde moet zijn, maakt hen tegelijkertijd uiterst kwetsbaar. Een verhaal over liefde en dood.

Bij Marco van Geffen:

Barry Atsma en Elise Schaap samen in dramafilm | nu.nl/film

In jouw naam vertelt over een gelukkig stel dat volledig de weg kwijt raakt als hun pasgeboren kind onverwacht overlijdt.

Verhaal lijkt op:
Romeo (1990)

Vanaf 6 maart 2014 in de bioscoop (Cinéart)
EDIT: release verplaatst naar 9 oktober.

Malick
Tering, in slechts drie kopieën wordt In Jouw Naam uitgebracht. Te verwachte bezoekersaantallen? Minder of meer dan duizend?

Malick
Neem het distributeur Cinéart en alle Filmhuizen die In Jouw Naam niet vertoond hebben kwalijk dat de film een commerciële flop is geworden. Prachtfilm.

avatar van 93.9
Uitstekende film met een Atsma in topvorm

Ik moet even kijken of het me lukt om rustig en in alle kalmte te reageren, aangezien dit soort me altijd agressief maken.
Oké wáár moet ik in godsnaam beginnen?
Sowieso zijn films waarin helemaal NIKS gebeurt niet aan mij besteed. Films waarin MINUTENLANG doodse stilte valt, er helemaal NIKS wordt gezegd en NIKS wordt gedaan vind ik ZO frustrerend dat ik er gewoon spontaan slaap van krijg.
Die scenes zijn zó slaapverwekkend dat er heel veel woede in me vrij komt, omdat ik gewoon tijd aan het verspillen ben met zo'n achterlijke nietszeggende film.
Dat hij haar aanreed was voor mij het hoogtepunt van de film. EINDELIJK gebeurde er wat!
Deze film was waaaaaay too traag, alles had allemaal veel echter, levendiger en sneller gekund.
Maar dat is mijn mening.
En dan het eind!!!! Och niets is zo frustrerender dan een open eind!!!! Ik begreep er helemaal NIKS van. Hij rijdt haar aan en dan? Wat gebeurt er daarna? Waarom staat z'n auto daar en rijdt ie weer weg? Wáár is hij in godsnaam? Allemaal onduidelijkheden.
Pffff nee echt verschrikkelijk deze film.

Een halve ster voor Barry Atsma z'n acteerwerk zoals altijd. Maar daarmee is ook alles gezegd.