Die Erbin (2013)

Duitsland / Turkije

geregisseerd door Ayse Polat
met Oktay Çagla en Mina Sadic

Hülya is een jonge Duits-Turkse schrijfster. Een aantal jaren na de dood van haar vader besluit ze een roman over hem te schrijven. Om hem beter te leren kennen, reist ze af naar Damal, de plek waar haar vader werd geboren en opgroeide. Ze ontmoet de mensen uit zijn jeugd en reconstrueert zijn leven daar - op school, thuis en in het weidse landschap rond het dorp. Al observerend komt ze tot een niet altijd even positief beeld van haar vader en van de ingrijpende gebeurtenissen die zijn en haar leven hebben bepaald.