Veranderen (1992)

Alternatieve titel: Changing

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ireen van Ditshuyzen

Ko voelt zich al zijn leven lang vrouw. Gevangen in het lichaam van een man. Zijn identiteit klopt niet. Een levensgroot probleem dat door de samenleving veelal niet wordt begrepen. Gedurende een slepend en pijnlijk proces verandert Ko in Corinne. Hoe reageren Corinne's collega's, vader en zus op de verandering? Transseksualiteit is controversieel. Dat zien we ook bij Carinda. Onlangs zette zij de eerste stappen richting een nieuwe identiteit als Abe. Nelke bereidt zich inmiddels voor op de eerste operatie. En Carl transformeerde enkele jaren geleden tot man. Hij trouwde met een transseksueel die vrouw is geworden. Heeft Carl in zijn nieuwe identiteit het geluk gevonden?