• 8.603.075 stemmen

All Superheroes Must Die (2011)

Thriller / Sciencefiction | 78 minuten

Genre: Thriller / Sciencefiction

Alternatieve titel: Vs

Geregisseerd door: Jason Trost

Met onder meer: Jason Trost, Lucas Till en James Remar

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot All Superheroes Must Die

"Some games have no winners"

Vier superhelden (Charge, Cutthroat, Shadow en The Wall) worden wakker in een schijnbaar verlaten stad, ontdaan van hun superkrachten. Ze zijn ontvoerd door ene Rickshaw. Ze krijgen een reeks psychologische uitdagingen voorgeschoteld waarbij zowel hun eigen levens als die van onschuldige burgers op het spel komen te staan.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

avatar van Juvenalis

Juvenalis

Een slechte titel en een slechte trailer maar de film is toch een stuk beter dan dat en is mijns insziens ondergewaardeerd. Het scenario is Saw meets Battle Royale zoals opgemerkt in recensies van anderen en is cliche op het eerste oog, maar de film boeit doordat de persoonlijkheden van de superhelden sterk naar voren. De film is compleet anders dan andere superhelden films en zet ondanks een zeer laag budget ($20,000 US) een film van goede kwalitieit neer. Wil je een keer iets anders zien dan is dit een aanrader.

avatar van Shinobi

Shinobi

Op zich wel een goed idee, alleen de uitwerking is best slecht te noemen.

In het begin dacht ik dat het nog wel wat zou worden, maar er gebeurd gewoon niks noemenswaardig.

Het realistische is op zich wel aardig gelukt, het deed me een beetje aan een soort van Watchmen denken.

Alleen qua verhaal is het wel erg pover, zoals Juvenalis al aangeeft is het een soort mengeling van Saw en Batoru Rowaiaru. De flashbacks hadden ook geen toevoegde waarde, het leek meer alsof ze erin waren gezet - in zwart-wit - om het geheel interessanter te maken.

Het acteerwerk is op zich wel oké. James Remar als Rickshaw - leuke woordspeling op Jigsaw - zet een goede schurk neer à la The Joker. Maar dat kan van de andere acteurs niet echt gezegd worden, beetje middelmatig allemaal.

Grootste mankement van deze film is denk ik toch wel het budget geweest, als ik lees dat de film maar in vier dagen geschreven en in 15 dagen geschoten is. Plus er zijn zelfs stukken uit het script gescheurd door de budget limitaties. Met een groot budget had het nog wel wat kunnen worden denk ik zo, maar al met al is dit toch een geval van net niet.

Blijf trouwens wel even zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van Cihan78

Cihan78

Neem me niet kwalijk. Heb deze film gehuurd vanwege de hoge gemiddelde. Maar de film viel me zwaar tegen. Was erg amateuristisch en de acteurs bakten er ook niets van. Een afrader voor de serieuze filmliefhebber.

avatar van Hakuna-Matata

Hakuna-Matata

uhm...Kan iemand mij het einde uitleggen? Als ik het goed begrijp wordt dus de hele stad opgeblazen maar Shadow en Charge gaan er gewoon van tussen.En wat is er nou gebeurd tussen deze superheldenkliek en Rickshaw? .Veel plotholes in de film, lage budget is er aan af te zien. Met pijn en moeite de (gelukkig korte) speelduur uitgezeten. Idee is op zich wel leuk maar had veel beter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Lowbudget productie over vier superhelden die te maken krijgen met een scenario a la Saw. In potentie had het wel wat kunnen wezen, maar nu is het een film met als pluspunt een korte speelduur.