• 11.512 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Merzak Allouache

Met onder meer: Catherine Jacob en Solal Forte

IMDb beoordeling: 6,3 (53)

Gesproken taal: Frans

Plot La Baie d'Alger

In 1955 is Louis 15 jaar. Hij woont bij zijn grootmoeder Zoé. Ze is royaal, leeft goed en brengt vreugde in zijn leven. Op een avond, aan de baai van Algiers, wordt de tiener geconfronteerd met de zekerheid dat de wereld waarin hij opgroeide gedoemd is te verdwijnen. De eerste gebeurtenissen van de oorlog, waarin voor onafhankelijkheid gevochten wordt, zijn nog maar net begonnen. Maar dit besef verhindert niet dat hij met zijn huidig leven doorgaat. Zijn grootmoeder is hierbij een grote steun.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Darbie

Darbie

Alleen al voor Louis, de homosexuele jongeling die in de Franse Kolonie Algerije tijdens de opstand aldaar in de jaren '50 zijn weg probeert te vinden 3,5 ster.

Ook zonder bovenstaand vind ik die ene 1 en die ene 2 van vorige stemmers zo ontercht laag dat ik 5 sterren ga geven.

[ dit is best een redelijk film, waarin onder andere Stendhal, Albert Camus en Jean Genet zijdelings de revue passeren en waarvan ik hoop dat andere kijkers het stemgemiddelde boven de 3 zullen trekken.]

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Darbie schreef:

Dat is niet de bedoeling. Stem verwijderd.

avatar van Darbie

Darbie

Jammer, dan wordt het dus 3,5 ster.