Anna (2000)

Denemarken
Roadmovie / Drama

geregisseerd door Erik Wedersøe
met Pernilla August, Gerard Bidstrup en Søren Pilmark

Roadmovie over de vrouw van een ambassadeur die haar leventje ontvlucht en verliefd wordt op een drugskoerier. Anna, de echtgenote van de Deense ambassadeur in Marokko, leeft voor haar gevoel in een gouden kooi. Het weer is altijd mooi, het huis schitterend, het ontbreekt haar eigenlijk aan niets. Toch voelt ze zich opgesloten. Dit benauwt haar zo dat ze bang is dat ze haar dochtertje iets doet. Om deze nachtmerrie te voorkomen, besluit ze te vluchten en terug te keren naar Denemarken. Onderweg ontmoet ze een drugskoerier in boeien. Impulsief besluit ze de man te helpen vluchten voor de politie. Op een tussenlanding in Rome loodst ze de jonge man door de douane om hem daarna te verlaten. Maar de man laat Anna niet gaan.

Is dit de moeite waard vanavond of maar beter niet kijken?

avatar van 93.9
Kijk maar joh!

avatar van otherfool
Ik zou het niet doen!

Anyway, de film kon mij niet echt boeien. 1,5*.