Lamhe (1991)

India
Drama / Muziek

geregisseerd door Yash Chopra
met Anil Kapoor, Sridevi en Deepak Malhotra

Als Viren voor het eerst de aantrekkelijke Pallavi ontmoet is hij meteen verliefd op haar. Dat zij een stuk ouder dan hem is vind hij geen probleem. Als Pallavi's vader tijdens een rechtszaak plots sterft aan een hartaanval is Pallavi er helemaal kapot van en isoleert ze zichzelf van de buitenwereld. Tijdens de wake wil Viren haar gaan condoleren, maar hij ziet dat Pallavi troost zoekt in de armen van Siddhart, de man die haar hart heeft gestolen.

Amper doorheen te komen.

Zoals de meeste Bollywood films doet deze ook z'n best om er een kleurrijke boel van te maken, maar wat een complete miskleun. Het ergste is dan nog dat deze filmpjes traditiegetrouw meer dan 3 uur moeten duren. Geen idee waarom, het enige wat je krijgt is dat het nog irritanter wordt.

Visueel is het afschuwelijk lelijk gefilmd. De muziek is ook niet om aan te horen en de dansroutines zijn idioot. Het is een soort goedkoop die je je amper in een serieuze film kan voorstellen, maar blijkbaar is het een cultureel dingetje want in India is dit blijkbaar een rasechte klassieker.

Het is ondertussen toch ook niet dat ik nog geen enkele Bollywood films gezien heb. Doorgaans vind ik het niet veel, maar dit is toch wel een duidelijk dieptepunt. Filmpje om zeer snel weer te vergeten, al gaat dat allicht lastiger dan verhoopt na 3 uur van dit gejengel.