Malone (1987)

Actie / Drama

geregisseerd door Harley Cokeliss
met Burt Reynolds, Cliff Robertson en Kenneth McMillan

Richard Malone is een ex-CIA agent op zoek naar een wat rustiger leventje ergens op het platteland. Maar zijn ideaal gaat snel in vlammen op als hij in het gehucht Comstock aankomt, waar hij ongewild in een militair complot terecht komt..

avatar van Bandit
Leuke actiefilm, met een overtuigende Robertson. Deze film flopte in de bios, maar is daarom nog geen slechte film (integendeel).

djelle
1 ding staat vast: Kijk Malone niet voor de actie. Want die is er bijna niet. Hou je van een rustig, licht verteerbaar standaard plotje op versnelling 2 dan is dit iets voor jou. Wil je niet teveel verrassingen zien en sta je op je gebruikelijke romance en tijdvullende dialoogjes of ben je gewoon verzot op Burt Reynolds? Dit is je film.

Voor alle anderen: blijf zover mogelijk uit de buurt van deze onzin. Laat je dus niet misleiden door allerlei schandalig bedrieglijke posters, plotomschrijving en genrestempels die er bestaan van dit misbaksel, want dit is allesbehalve de vette actieprent dat het insinueert te zijn. Qua teleurstellende saaie nonsenssfactor, vergelijkbaar met The Patriot (die met Steven Seagal wel te verstaan). En die is dan misschien nog iétsje draaglijker.

domkey
Ik vind Burt Reynolds hier best meevallen.
Ook het verhaal is best leuk.

avatar van Freeburt
Typische jaren '80 topper.

Een regelrechte schande dat de film nog niet op DVD is uitgebracht!

avatar van as
as
Beetje Shane met een tikje Rambo, doch stuk saaier.

Weer eens herkeken en in mijn herinneringen was het toch wel een stuk gewelddadiger. Misschien kwam dat destijds door de videohoes waar een dik besnorde en bebloedde Reynolds met een Shotgun de boel weg blaasde.

2*en blijven staan wegens vermakelijke stoijicijnse Reynolds ( een rol die hij in zijn slaap zou kunnen spelen ),mooie auto en hier en daar een aardige actie scène.

avatar van FlorisV
djelle schreef:
1 ding staat vast: Kijk Malone niet voor de actie. Want die is er bijna niet.

Grappig, want de poster, met "ex-cop, ex-cia...explosive" doet toch heel anders vermoeden:
Malone affiche