Restless (2012)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Edward Hall
met Hayley Atwell, Charlotte Rampling en Rufus Sewell

Sally Gilmartin (Charlotte Rampling) is een vrouw die uit nood, op hoge leeftijd aan haar dochter bekent spion voor de Britse geheime dienst te zijn geweest. Ze blijkt al 30 jaar op de vlucht te zijn. Deze miniserie vertelt over haar leven tijdens de Tweede Wereldoorlog (gespeeld door Hayley Atwell) en haar leven nu.

Prima cast een een aardig spionage verhaal maken deze mini-serie het kijken waard. De jonge uitgave van Eva Delectorskaya gespeeld door Hayley Atwell had een kont om van de watertanden , verder ook nog een rol van Michelle Dockery ( Downton Abbey Lady Mary) en onze eigen Thekla Reuten. De setting was meer dan ok en het switchen tussen de twee tijden was niet storend al had ik graag gezien dat de film zich alleen in de jaren '40 afspeelde.

avatar van VincentL
Weet iemand of deze serie is gebaseerd op het boek Restless van William Boyd? De lijn van het verhaal van Boyd en deze serie komen overeen, maar weet iemand het zeker? Bvd

VincentL schreef:

Het antwoord is ja zie hier Restless (2012) (TV) - imdb.com

Writer:
William Boyd (screenplay)

avatar van Filmfan74
Met name het eerste deel vond ik erg spannend en boeiend, met een goede opbouw. Bij het tweede deel zakt dat wat weg, wordt het (ondanks eerdere tegensprekingen) wat voorspelbaar en ongeloofwaardig. Jammer! Wel erg goed acteerwerk van Hayley Atwell en Rufus Sewell.

Goede Britse spionage-thriller.
Prima cast ook en een boeiend verhaal.
Ondanks de duur van 3 uur heeft de film me geen moment verveeld.
Kortom: goed 2de Wereldoorlog verhaal.

VincentL schreef:

Hhahahhaha het staat heel groot op de hoes:William Boyd ......Truste.....