Act of Dishonour (2010)

Canada

geregisseerd door Nelofer Pazira
met Marina Golbahari, Abdul Ghafar Qoutbyar en Masood Serwary

Mena, een jonge en mooie bruid woont in een afgelegen dorp in het noorden van Afghanistan. Uit respect voor de diepgewortelde, conservatieve tradities hebben zij en haar verloofde amper contact, maar toch voelen ze een speciale band met elkaar. Haar vriendschap met de Afghaans-Canadese vertaalster Mejgan, die lid is van een Canadese filmploeg, opent een venster naar een nieuwe wereld voor Mena, maar haar uitstapje buiten de grenzen van de gevestigde orde brengt haar in gevaar.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel dezelfde actrice en regisseur Nelofer Pazira ...
Redelijk kwaliteit breedbeeld, jammer voor mooi
landschap te zien, geen HD aanwezig...
Prima achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

Heel mooie film.
Aan de hand van een eenvoudig verhaal wordt de ontstellende onmacht en ondergeschiktheid van de vrouw in een Afghaanse samenleving sterk onderlijnd.
Impressionant is de act van Marina Golbahari als het in haar geloof en traditie overtuigd jong meisje en ook Nelofer Pazira (de regissuese), als verwesterde Afghanistaanse, acteert overtuigend.
Geslaagde, betekenisvolle en nazinderende slotscène.