May in the Summer (2013)

Jordanië / Qatar / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Cherien Dabis
met Cherien Dabis, Hiam Abbass en Bill Pullman

May heeft het allemaal, een veelgeprezen boek, een verfijnd New Yorks leven en een geweldige verloofde. Maar wanneer ze naar Amman in Jordanië gaat om haar bruiloft te regelen belandt ze in het leven van haar chaotische familie. Haar eigenzinnige christelijke moeder is fel gekant tegen haar huwelijk met een moslim en dreigt de bruiloft te boycotten. Haar jongere zussen leunen op haar als een stel kinderen en plotseling verschijnt haar vervreemde vader uit het niets. Langzaam begint ze te twijfelen over haar huwelijk en loopt haar gestructureerde leven uit de hand.

Aangekocht door Wild Bunch. Release: t.b.a.

avatar van blurp194
Cherien Dabis schreef het script, regisseert, produceert en speelt de hoofdrol.

Misschien wat veel. Want hoewel het een prettig voortkabbelend verhaal is, mist de scherpte teveel, komen de wendingen wat uit de lucht vallen hier en daar. Kan aan mij liggen dat ik daar de subtiele signalen voor gemist heb. Is wellicht ook echt zoiets wat hoort in de stereotiepe soort van dingen die een vrouw wel begrijpt, maar een man niet. Of zoiets - ik heb het ook maar van horen zeggen, en toen begreep ik het ook niet.

Verder weinig aan de hand, wel wat mooie beelden van de woestijn en de uitermate prettige verschijning van Cherien zelf. Mooie stem ook.