ToyKhtoProyshovKrizVogon (2011)

Oekraïne
Avontuur / Drama

geregisseerd door Mykhailo Illienko
met Dmytro Linartovych, Vitaliy Linetskiy en Olga Grishina

Toen de Sovjettroepen Ivan bevrijdden uit de gevangenis waar hij door de Nazi’s werd vastgehouden, werd hij beschuldigd van hoogverraad en werd hij geconfronteerd met vele jaren gevangenschap in strafkampen in Siberië. Ivan wilde niet sterven achter prikkeldraad of op amnestie wachten. Toen hij de kans kreeg, ontsnapte hij uit het kamp. Er werd flink op hem gejaagd, als was hij de meest gezochte misdadiger, en er was geen plaats voor hem in de USSR. Uiteindelijk zal hij eindigen als een Indiaans opperhoofd. Gebaseerd op de historische gebeurtenissen van Ivan Datsenko.