Am Galgen Hängt die Liebe (1960)

Alternatieve titels: Aan de Galg Hangt de Liefde | Twenty Brave Men | Love Hangs on the Gibbet

West-Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Edwin Zbonek
met Carl Wery, Annie Rosar en Bert Fortell

Griekenland anno 1944. Een gewonde Griekse verzetsleider zoekt zijn toevlucht bij twee oude mensen. De gastvrije en tegemoetkomende oudjes verzorgen hem. Een Duitse luitenant wordt ook gewond en belandt in hetzelfde huis. Hij sterft aan zijn verwondingen. De korporaal, die hem vergezelde keert terug naar zijn troepen. Om de dood van hun officier te wreken schieten ze enkele gijzelaars neer. De leider van de Grieken wil niet aanvaarden dat de oudjes gehandeld hebben uit menslievendheid en veroordeelt beiden tot de galg.