Quantum Zeno (2012)

Nederland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ivo van Aart
met Eline Van der Velden, Harry van Rijthoven en Jochum van der Woude

In een wereld waarin emoties zich afspiegelen op de omgeving, loopt je koffie over als je verdrietig bent en knapt er een lamp als je schrikt. Iedereen heeft deze emo-chemische reacties. Iedereen, behalve de zestienjarige Melle Berends. Soms twijfelt hij of hij überhaupt wel echt iets voelt. Tot zijn vriendin Veerle het uitmaakt. Dan bundelen al zijn gevoelens samen tot een allesvernietigende kracht: zijn liefdesverdriet trekt een komeet aan op de aarde. Het is aan het Genootschap voor Emo-Wetenschappelijk Onderzoek om Melle van zijn liefdesverdriet af te helpen, voordat het te laat is. Maar hoe help je iemand zo snel van zijn liefdesverdriet af?