Dater's Handbook (2016)

Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door James Head
met Meghan Markle, Kristoffer Polaha en Jonathan Scarfe

Wanneer ze beseft dat ze steeds op de verkeerde mannen valt, zoekt Cassandra hulp bij relatie-expert Susie en haar zelfhulpboek. Ze volgt het advies in het boek nauwgezet en probeert zo de juiste man te vinden. Op een bepaald ogenblik moet ze kiezen tussen de betrouwbare George en de amusante Robert.

Teaser

avatar van clubsport
Ik weet dat het maar een film is maar er is toch 1 ding in (deze film in ieder geval) waar ik me mateloos aan irriteer , en dat is het concept van het narcistische prinsesje waar het hele heelal omheen lijkt te moeten draaien .
Als ze uitgaat lijkt het eigenlijk alleen maar belangrijk te moeten zijn dat zij het leuk heeft , hij moet hemel en aarde bewegen om het haar maar naar de zin te maken , of hij het naar zijn zin heeft is toch veelal van secundair belang , in ieder geval word het zo belangrijk gevonden dat het totaal niet in het script terug te vinden is , in geen enkele textline word er ook maar naar gehint .

Dat concept is wel een hele eenzijdige en behoolijk kinderachtige kijk op dating alsof de vrouw een klein verwend kind is dat door haar date tevreden moet worden gehouden en om haar goedkeuring te kunnen krijgen .

aan het eind doet ze dan uiteindelijk toch ook zelf iets onzelfzuchtigs maar dan is de film eigenlijk al verloren .

Nogmaals ik weet dat het maar een film is maar het concept is volgens mij wel iets waar een kern van waarheid in schuilt .