Derelict (1930)

Avontuur

geregisseerd door Rowland V. Lee
met George Bancroft, Jessie Royce Landis en William 'Stage' Boyd

De rivalen Bill Rafferty en Jed Graves zijn eerste stuurlieden op de vrachtschiplijn van Batson. Bill en Jed komen openlijk in conflict wanneer ze beiden verliefd worden op Helen Lorber, die entertainster in een café in Havana is. Wanneer Bill Helen aanbiedt om met zijn schip naar Rio te varen gaat ze akkoord en ze zegt vervolgens haar baan op. Maar onverwacht wordt Bill aangesteld als kapitein van een ander vrachtschip en hij kiest kwaadwillig Jed als zijn stuurman. Bill vindt het risico nu te groot om een vrouw aan boord te nemen en hij trekt zijn aanbod in. Een boze Helen spreekt Jed aan, die haar in een scheepshut smokkelt.