The Microchip (2011)

Thailand
Actie / Komedie

geregisseerd door Krissanapong Rachata
met Akarin Akaranitimaytharatt, Kom Chauncheun en Anna Chuancheun

John, E-dogg, Jang en Jazz dromen ervan om op een dag een eigen restaurant te openen. Ze werken in een restaurant dat regelmatig bezocht wordt door gangsters. Daar zijn ze er getuige van hoe er een conflict ontstaat tussen een gangsterbaas en de corrupte politieman Kook, over een microchip. Kook doodt de gangster en toevallig komt John in het bezit van de chip. De jacht op John en zijn vrienden wordt geopend, omdat de microchip ook het bewijs bevat over de illegale activiteiten van Kook.

avatar van DutchTakeshiro
Wederom weet de Thaise filmindustrie mij niet teleur te stellen! Deze keer keer geen doodenge horrorfilm maar een actiekomedie! Ik heb me goed kunnen vermaken met "The Microchip". Ik zal toegeven dat ik niet heb moeten bulderen van het lachen maar ik heb regelmatig een glimlach op mijn gezicht gehad van de capriolen van de vier vrienden die centraal staan in de film.

The Microchip is een vlotte actiekomedie die de vaart er goed inhoudt. Anderhalf uur voor deze speelfilm is dan ook precies goed. Wees bereid om te lachen om echte Thaise humor. Je moet het in een heel andere context zien dan westerse humor. Uiteraard bevat de film voldoende universele "fysieke" grappen die het voor iedereen toegankelijk maken.

De acteurs zijn leuk op elkaar ingespeeld en dat maakt deze film zo leuk. Keer op keer blijf ik verbaast van het casting niveau van Thaise regisseurs. Ze krijgen het iedere keer weer voor elkaar om een groepje mensen bij elkaar te brengen die energie hebben en heel goed op elkaar kunnen inspelen. Vier gasten die ieder een uniek uiterlijk hebben waardoor ze goed uit elkaar te houden zijn. Uiteraard mag de travestiet niet ontbreken. De corrupte politieman is ook goed gecast en is totaal het tegenovergestelde van de vrienden: een luguber en gecalculeerd type die niet vies is van een snoeiharde knokpartij.

Het actiegedeelte in de film mag zeker benoemd worden! Het was een genot om die rauwe maar toch vloeiende knokpartijen te mogen aanschouwen. De klappen vallen en ze vallen hard. Ik kan eigenlijk alleen maar met lof spreken over deze film. Het is zeker geen geweldige film maar hij heeft mij zeker verbaast met een simpele formule die gewoon lekker wegkijkt.

ipman-99
"The Hunt For The Microchip." ... " !!!

Genieten !!! 'The Microchip' aka 'Thai Fighter' is een ietwat aparte
Thaise productie met heel wat overdrevenheid en over the top drukke
komische toestanden. Geschifte zaken zoals travestieten en prostitutie
die heel wat foute dialogen brabbelen !
Naarmate de film vordert wordt dat luchtig sfeertje omgezet naar serieuzere
zaken .. en vooral als artiest Simon Kook op de proppen komt; dan is het
echt alle hens aan dek.
Maar vergis je niet ... de talrijke gevecht-scènes
zijn ruimschoots en heerlijk in beeld gebracht. De variatie in de martial
arts scènes waren doeltreffend en puur genieten.
Simon Kook die hier een louche agent speelt ... laat hier heel wat van zijn kunnen
tonen om echt van het scherm te knallen.
Ieder move en klap die werd uitgevoerd ... , kwam in mijn ogen ook heel
hard aan. Knappe gevechten met een flitsende heerlijke choreografie.
Alweer een heerlijke Thaise Martial Arts film !!!

Een belachelijke slapstick actiekomedie over een ober (van een restaurant) die bij toeval stuitte op een gevaarlijke videoclip (merkwaardig trouwens dat deze nooit gekopieerd was). Het verhaal weidde maar uit en zat vol gebreken. De enkele (4-5) gevechtsscènes werden opgenomen met een wiebelige en bovendien wazige camera en het niveau van de cast was werkelijk onvoldoende. De poster op IMDb beloofde veel meer dan de film in petto had.