Simple Question de Temps (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Henri Helman
met Line Renaud, Olivier Minne en Yvon Back

Laurence Delcourt was ooit een gerenommeerde pianiste, getrouwd met een miljardair. Nu is ze een bejaarde weduwe die een luxeleventje leidt in Cannes. Op een dag stelt haar bankier haar voor aan Véra Balmer, een gezelschapsdame. Véra maakt zich algauw onmisbaar. Net als Laurences bankier, chauffeur en notaris lijkt ook Véra het beste met de oude dame voor te hebben, maar schijn kan bedriegen...

Knappe TV-film met goed opgebouwde en spannende intrige, al is het einde misschien wel een beetje Amerikaans-just-in-time.
Maar wat een uitstekende Line Renaud, beter dan ooit in haar najaren.