Crawlspace (2012)

Australië
Thriller

geregisseerd door Justin Dix
met Peta Sergeant, Nicholas Bell en Amber Clayton

Een team van elitesoldaten wordt op pad gestuurd om te infiltreren in het wetenschappelijk team van Pine Gap, een uiterst geheim ondergronds militair kamp in Australië. Bij aankomst worden ze echter onder vuur genomen door onbekenden. Dan komen ze in contact met een jonge vrouw die zich niets herinnert over wie ze is of hoe ze daar is gekomen. Terwijl ze proberen te ontsnappen, komen ze er achter dat de faciliteit niet is wat het lijkt, en uitgegroeid is tot een proeftuin voor iets veel ergers...

avatar van tattoobob
Zoals de trailer al doet vermoeden,een tegenvallende science fiction/thriller.
Leuk voor rtl4 of rtl5.....wel op een tijdstip dat iedereen slaapt graag!!
Kortom lekker overslaan zonde van je tijd!!

avatar van duffs
verschikkelijke bagger film kon er gewoon niet naaar kijken geef er ook maar geen cijver voor zonde van je tijd zou ik zeggen absolute bagger

HALVE TAMME.
Ik sluit me eigen graag aan bij mijn bovenbuurmannen.

avatar van Noodless
Tja, inderdaad.....niks aan toe te voegen. 2/10

avatar van jippie2010
Gelukkig is er altijd een idioot die denkt het stemgmiddelde te moeten beinvloeden door een 5.0 te geven... zucht...

Viel me enorm zwaar om dit af te kijken, gewoon niet goed!

avatar van Piratje
Het enorm langdradige inhoudloze verhaal is ondermaats met absurde griezeleffecten.
Veel schoten, doden, lawaai en bloed... zonder veel betekenis. Een rat, hond...
Hou dat maar eens 87 minuten vol...
Gelukkig nog een vrij mooie meid die wel slecht acteert.
Zwakke prestatie van al de acteurs.
Als er nog ergens een parochiezaal is voor enkele bloeddorstige kijkers. Even adres doorgeven want een fatsoenlijke filmzaal wil dat niet serveren.
Eerder al vroege verveling dan griezel.
Blij dat ik tot het einde gekeken heb.
Niet eens een 1 waard.

avatar van henkula
De film is niet goed maar ik heb slechtere Trillers gezien. Het is wel dat ik Trillers en Horor films met militairen een uitgemolken koe vind.
Zombies niet dan wil je zeggen? Ja ook.

avatar van jippie2010
henkula schreef:
Zombies niet dan wil je zeggen? Ja ook.

Ik kan niet veel chocola maken van je bericht, maar respect voor je bijna 10.000(!) bekeken films!

avatar van schumacher
Film is zo slecht niet als meerdere hier beweren, ik heb al veel slechter gezien als deze hoor.
Middelmatig filmpje, ik vind het geen aanrader, bij vele films zeg ik; eens goed om gezien te hebben maar meer ook niet maar bij deze, nee, kijk naar iets anders en hopen die dan beter is als deze . Ik was content er nog een schoon kippetje in de film meedeed, daardoor geef ik een half puntje extra , ne vent blijft ne vent e . Hehe.

avatar van Shinobi
"What are we dealing with?"

Van de producers van Wolf Creek (2005) zie ik, al wordt dat niveau in deze productie niet gehaald.

Deze film is eigenlijk formulewerk ten top; het lijkt alsof men gewoon wat elementen uit enkele bekende Sci-Fi films heeft genomen en in 'Crawlspace' heeft geplempt. Een hoop clichés bij elkaar dus. Wel wordt er een poging gedaan om het verhaal 'slim' over te laten komen, maar deze mist vanzelfsprekend zijn uitwerking.

De spanning is dan ook ver te zoeken, ondanks de enigszins claustrofobische setting. Het resulteert zich in een hoop - hersenloze - luidruchtigheid zonder enig doel. Hierbij helpt het niet dat je als kijker geen binding krijgt met de veelal lompe personages. Wat dat betreft is het acteerwerk gewoonweg ondermaats te noemen. Om het vooral maar niet te hebben over de onzinnige dialogen.

Al met al waardeloos, er zijn zo veel genregenoten te vinden die dit gegeven beter hebben uitgewerkt.

1,0 Sterren.

2- is de nieuwe 3+

Alweer een belachelijk laag gemiddelde. En dat terwijl deze film het er toch best aardig vanaf brengt. Toegegeven, Crawlspace lijdt af en toe wel aan typische underfunded genrefilm kwaaltjes. Zo is het acteerwerk niet echt sterk, wordt er veel leentjebuur gespeeld en wil het iets te uitleggerig worden, maar echt storend is het nergens.

Het eerste deel is eigenlijk een langgerekt vervolg op één van de bekendste scenes uit Alien 2. Een industriëel gangencomplex, legerteam, mapjes met bleepjes en een hoop paniek. Fijn in beeld gebracht, goed geëdit en leuk lichtspel.

Dat hou je geen 90 minuten vol natuurlijk, en naarmate de tijd vordert komt er dan ook wat meer plot om de hoek kijken. Verhaaltje over experimenten en het paranormale, niet zo héél boeiend en iets te veel detail allemaal, maar echt veel meer dan gaatjes vullen tussen de thriller en horror elementen is het nu ook weer niet.

Vond het fijn vermaak. Niks groots of erg memorabel, maar naar behoren gebracht en visueel zeker niet verkeerd. En zo heeft het geoblocken van Netflix mij toch iets bijgeleerd ... vooral niet meer letten op de MM score wat dit soort films betreft.

avatar van A83
A83
Als je de titel letterlijk vertaald dan staat er kruipruimte, wat ik ook onder mijn huis heb, nou deze film is ongeveer net zo spannend. Niet dus!
Het begin gaat nog wel maar het wordt toch al snel langdradig en de verhaallijn is niet zo boeiend.
Bovendien is e.e.a slecht uit gedacht, zo komen die elites vanuit de helikopter rechtstreeks op 70 meter diepte maar eruit komen is blijkbaar veel te mogelijk en dat is eigenlijk waar deze hele film om gaat.
Ik heb hele stukken maar overgeslagen, was dus een lekker kort filmpje.

avatar van Roger Thornhill
De minpunten zijn duidelijk: erg veel leentjebuur bij vooral het eerste deel van Resident evil, maar ook bij Aliens, Doom en een flard Scanners (en misschien ook wel grottenfilms à la The descent); mariniers die zó clichématig zijn dat ze bijna karikaturen worden; dialoog die voor minstens de helft bestaat uit zinnetjes die ik al honderden malen eerder heb gehoord ("That's not good enough!", "You're fucking kidding me!", "No shit!", "Talk to me!", "Go go go!", "Your mission was compromised!", "Are you out of your fucking mind?" en het eeuwige "Stand down, soldier!"); en de uit roosters omlaagstromende waterstraaltjes (hebben zulke facilities altíjd problemen met het sanitair?), schaduwen en hangende kettingen (wat doen die daar eigenlijk?) lijken rechtstreeks van de set van Alien te zijn gekropen.
        Maar er zijn toch ook wel pluspuntjes: de film kan niet veel hebben gekost (er zat bij cast of crew dan ook niemand die ik van naam of gezicht kende), maar door goed gebruik van de sets (of de leegstaande fabriek), een sterke hoofdrol van een actrice die niet alleen mooi is maar ook nog aardig kan acteren (Amber Clayton), een acceptabele gesoigneerde wetenschapper-schurk (Nicholas Bell), effectieve FX en een handige geluidsband vol schurende sfeergeluidjes ziet hij er toch behoorlijk goed en gepolijst uit, en dat maakt er voor mij een zeer onderhoudende B-film van die kort genoeg is om nergens te gaan vervelen. Prima genrefilm.

avatar van horizons
Reminder
Een gemiddelde op moviemeter zegt niet alles!

Maar dit is toch echt veels te laag voor een leuk klein (low-budget) filmpje binnen het genre. Crawlspace (2012 dus en niet een van de andere vele versies....) heeft veel elementen die je ook terugvind in (wel sterkere) films als Beyond the Black Rainbow en Ex Machina maar ook in actie films als Aliens. En video game achtig is het ook.

Tuurlijk laten aantal acteurs het afweten maar voornaamste rollen worden leuk vervuld. Setting wordt goed gebruikt en effecten zijn niet verkeerd.

Is gewoon kleine aanrader om een keer te kijken.