The Helpers (2012)

Alternatieve titel: No Vacancy

Horror

geregisseerd door Chris Stokes
met Kristen Quintrall, Denyce Lawton en Christopher Jones

Zeven vrienden uit Sacramento Californië gaan op pad voor een geplande roadtrip naar Las Vegas. Hun reis neemt een onverwachte wending, wanneer hun achterbanden op mysterieuze wijze leeglopen. Een paar mijl verder op de weg, vinden ze een benzinestation met restaurant en motel, dat wordt gerund door de meest vriendelijke, beleefde en 'behulpzame' mensen. Het lijkt alsof hun problemen worden opgelost. Als ze worden overtuigd door hun 'helpers' om te overnachten, wacht hen een bloederige verrassing...

TVR
Deze film net uitgekeken. Eerst en vooral moet ik opmerken dat de poster je een beetje een verkeerde beeld kan geven van de film zelf. Het is geen handcam/hiddencam-only film. Ik vond hem eigenlijk best wel ok voor een avondje te vullen. Maar een echte horror zou ik hem niet noemen, eerder een thrillertje... Ook al was ie niet erg spannend.

Het acteerwerk was weliswaar niet echt van de bovenste plank, maar het aantal op beauty-gehalte gecastte actrices maakte dat ik me er niet erg aan stoorde Verder was het verhaal ook niet bijster origineel (niet dat dat per sé moet bij horrors) maar redelijk verfilmd. 2 sterren.

avatar van LOTR-lover
Vrij standaard, maar dat hoeft niet uit te maken. In dit geval echter wel, omdat het allemaal erg voorspelbaar is. Om nog maar niet te spreken over de totaal ongeloofwaardige plotwendingen zo nu en dan. Heb echt hardop moeten lachen om de soms volslagen idiote beslissingen van de hoofdpersonages. Vond het geen aanrader, geluk bij een ongeluk dat de speelduur niet zo lang is.

avatar van WaynesW
'Wanneer hun achterbanden op mysterieuzewijze leeglopen',.......

OMG ! dat moeten haast wel bovennatuurlijke horrorspijkers zijn !!

Gezien de comentaren sla ik hem maar over.

avatar van Noodless
Zwaar tegenvallend !

Het verhaal heeft heel wat eigenaardige plotwendingen en rare beslissingen van de personages.
Daardoor wordt het verhaal op geen enkel moment spannend of interessant. Ook de kills vond ik weinig hebben. Rachel Sterling en Kristen Quintrall mogen er wel wezen. 3/10

juhnzun
Zwaar meevallend !

De langzame opbouw zorgt voor constante dreigende sfeer
De eerste Kill kwam ook geheel op een onverwachte moment
Het einde was nogal dom :
Je hebt het voordeel over je aanvallers maar kiest er toch voor om blindelings op de vlucht tegaan
Viel me nog me dus nog mee dat ze niet als nog afgeslacht werden

avatar van jeroentjuhhhhh
Het is de Vacancy / Saw mashup waar niemand op zat te wachten.... en het is niet eens verschrikkelijk. Moet toegeven dat ik er tijdens het kijken vanuit ging dat het om een debuutfilm ging. Dat is dus verre van het geval. Dat maakt sommige 'slordigheden' wel wat kwalijker. Niet alleen had Stokes al de nodige ervaring, hij had ook al twee horrorfilms achter zijn naam ( Somebody Help Me (2007) en het tweede deel). Het is denk ik vooral te wijten aan het feit dat Stokes geen echte liefhebber/kenner is, maar gewoon inhaakt op wat populair was (en ook toen was 'ie al een béétje laat). Oogt allemaal wel oké, maar het schiet ernstig tekort in de casting van de antagonisten. Weinig overtuigende psychopaten die met nog minder overtuigende redenen hun acties enigszins proberen te verantwoorden. Traditie getrouw is de logica vaak ver te zoeken en worden er genoeg discutabele beslissingen genomen. Het is allemaal wel eens beter gedaan, maar vooral ook heel vaak slechter. Daar boft Stokes dan nog een beetje, want voor de genrefans die er geen genoeg van kunnen krijgen, is dit zo gek nog niet.