Bobby en de Geestenjagers (2013)

Nederland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Martin Lagestee
met Hanna Obbeek, Nils Verkooijen en Max van den Burg

De 13-jarige Sanne (Hanna Obbeek) is gek op verhalen over geesten en andere mysteries. Haar vader Lucas, een beroemde geestenjager, vertelt zijn dochter graag over zijn werk. Sanne's stiefmoeder Els maakt zich daar soms zorgen over, ze vindt geesten maar niets. Tijdens de schoolvakantie wordt Lucas gevraagd voor een belangrijke opdracht: de geesten verjagen van het stoomschip de Rotterdam. Sanne is dolblij als ze hoort dat zij en haar broertje Thomas mee mogen. Op het schip ontmoet Sanne de geest Bobby (Nils Verkooijen), een jongen van haar leeftijd die al sinds de jaren '60 op het schip ronddoolt. Hij en de andere geesten halen vaak kattenkwaad uit en vinden het leuk om de gasten op het schip een beetje te plagen. Wanneer Bobby aan Sanne vertelt dat hij zijn moeder graag nog één keer wil zien, besluit ze om Bobby en de andere geesten te helpen. Dit blijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan…

Vanaf 13 februari 2013 in de bioscoop (Paradiso film)

Ik heb vandaag de officiële poster geplaatst.

avatar van queenie
Vandaag de voorpremiere gezien. Erg leuke kinderfilm. Geestig gemaakt met die geesten
Goede muziek ook in de bioscoop.

avatar van soom
Nou... Ik vond Hanna Obbeek natuurlijk wel leuk, al was ze met de Achtste-groepers wel iets beter (of gewoon omdat ik dat soort verhalen gewoon zielig vind en me iets meer in kan leven dan hiermee), Nils Verkooijen was ook okay, gewoon een leuk verhaaltje. Niets mis mee. Hanna kan echt wel iets bereiken, ik zie in haar iets kwetsbaars ontstaan, wat ze goed kan gebruiken voor een volgende film. Niet dat ik dat voor het zeggen heb natuurlijk, maar ik zou haar graag in een verfilming van een boek van Carry Slee willen zien, ze heeft daar de juiste leeftijd voor nu. En dan niet weer met Nils Verkooijen, graag, na 3 films heb ik dat wel gezien.

Vermakelijk, niet meer.

Afgelopen zondag de voorpremiere gezien. Vermakelijke familiefilm met de SS Rotterdam als mooi decor.

Gouden Film voor Bobby en de Geestenjagers; al meer dan 100.000 bezoekers hebben de film in de bioscoop gezien sinds de release op woensdag 13 februari.

avatar van John Lee Hooker
Ik zou het graag tenenkrommend slecht willen noemen maar het was zó gemakzuchtig en vermoeiend dat ik mijn tenen niet krom kreeg. Wel hing er al meteen zo'n gele knoflookteen boven de schoorsteen waardoor de rook vervelend verdween en ik met het verkeerde been uit bed leek te zijn verschenen terwijl mijn hoogslaper anderhalve meter hoog is gemonteerd. Echt een trieste zaak dit. Acteurs zijn slecht (bijvoorbeeld de reactie van Sanne toen ze Bobby voor het eerst aantrof in de machinekamers), de dialogen slaan nergens op en het feit dat de boot met bezoekers niet eens uit de haven vertrekt is wel heel bedroefd. De geesten zelf waren doodnormale mensen met een witte poeder op het gezicht. Uiterst onnodig ook om dat apparaat in het zwembad te schoppen (ze had toch geen epilepsie?) en wat te gemakkelijk om het weer aan te praat te krijgen nadat deze gevallen is. En dan komt Eric Masters in zijn golfpak met een doodskop op zijn wandelstok, twee stoere auto's en een dame op hakken bij alsof 'ie een maffiabaas is. Nee... erg matig dit.

avatar van bounze
@ John Lee Hooker: "het feit dat de boot met bezoekers niet eens uit de haven vertrekt is wel heel bedroefd". Dit komt omdat de boot waar dit zich afpeelt een HOTEL is !! De boot is te oud om te varen, is ook in de film uitgelegd. Mijn dochter van 7 vond het een spannende film, zij had er niets op aan te merken. De special effects zagen er ook goed uit, al zou ik zelf iets meer willen zien. Deze film is dan ook niet voor volwassenen gemaakt maar voor kinderen.

avatar van cantforgetyou
Een grappige en leuke kinderfilm. Als volwassene ook goed te zien. Je moet even door de 1e scene heen. Die is echt te kinderachtig met die man in rolstoel. Het slapstick achtige komt totaal niet over. Ik wilde hem toen bijna afzetten, maar daarna wordt de film echt beter en leuker om naar te kijken. Mooie locatie ook. Op het cruiseschip.

avatar van JeroenFR08
John Lee Hooker schreef:

Ja tenenkrommend is het zeer zeker. Maar puntje tegen jou betoog: de SS Rotterdam is met pensioen en nu een hotel. Vandaar dat ie niet uitvaart.

Mijn kinderen vonden hem super en dat is het belangrijkste. Voor volwassen minder interessant.

avatar van Phantasm
Leuke fantasiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Shadowed
Zwak.

Zelfs voor kinderen zal dit niet al te bijzonder zijn en zelfs behoorlijk flauw voor volwassenen. Het voelt allemaal gewoon zo simpel aan, alsof de makers geen zin hadden in het visuele aspect van de film en gewoon lol erin gestopt hebben.

Bij de eerste dailoog van Obbeek (Papa, waarom vaart dit schip niet meer?) voel je hem eigenlijk al in de lucht hangen, dit zal niet iedereen aanspreken. Het acteerwerk is ook best flauw en de types zijn simpel en soms zelfs vervelend.

Wat de film nog een beetje omhoog helpen is Verkooijen zelf en de onderbroekenlol van de geesten, die eigenlijk ook al te flauw voor woorden is. 9-jarige zullen dit wel slikken, volwassenen zullen hier minder makkelijk doorheen komen.