Ot Vinta 3D (2012)

Rusland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Olga Lopato
met Antonina Berezka, Anfisa Chekhova en Aleksey Frandetti

In de weken die voorafgaan aan een grote luchtshow, wil het jonge SU-27 gevechtsvliegtuig Knight bewijzen dat hij bij de groten behoort en begint te oefenen. Maar Knight begint lessen over te slaan, als hij verliefd wordt op het charmante, lichte vliegtuigje Lightning, niet wetende dat dit de assistente is van de wrede en boosaardige Thunder. Deze wil voor eens en altijd afrekenen met Knight...

avatar van filmkul
Zeer zwakke animatiefilm. Waarschijnlijk wilde men meeliften op het succes van Planes. Totaal mislukt. Een zeer zwak verhaal dat spanning mist. Bij een film over straaljagers verwacht je veel stunt en vliegwerk, maar dat laat lang op zich wachten. Het eind biedt wat actie, maar is zeer teleurstellend. De hoofdrolspelers zijn karakterloos en hebben totaal geen humor. Verder is de soundtrack bijelkaar geraapt en is niet passend.
Zwaar onvoldoende. 0.5

Dick2008
Lijkt me echt een film voor kinderen. Dat vind ik ook een zwak excuus, ik weet het. Al moet ik zelf ook met regelmaat zulke berichten lezen. En dan te bedenken dat een heleboel van dit soort animaties in de eerste plaats voor kinderen bedoeld zijn. De hele dag tv voor kinderen, dat had je in mijn tijd niet eens.
Dat ze goed naar Disney hebben gekeken zit ik niet mee. Bovendien zijn ze zelf ook al lang niet meer origineel bezig.
De animatie is helemaal niet zo slecht gedaan, eigenlijk wel leuk. Alleen het wordt allemaal zo traag neergezet, ik viel bijna in slaap op sommige momenten. Maar ja, lastig een goede tussenweg te vinden, dan vind ik ze weer te druk en dan weer te traag. 2.0

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.