Hey Ram (2000)

India

geregisseerd door Kamal Hassan
met Kamal Hassan, Shahrukh Khan en Rani Mukherjee

Onderweg naar het ziekenhuis raakt een ambulance verzeild in rellen in de stad. Saket Ram, 89 jaar oud, ligt op sterven. Hij herinnert zich hoe hij in de veertiger jaren met zijn vriend Amjad Ali Khan als archeoloog bij opgravingen in Karachi samenwerkte met Mortimer Wheeler. Saket Ram is getrouwd met Aparna Ram en woont in Calcutta, een stad waar veel onlusten en rellen zijn. Op een avond redt Saket een meisje uit de handen van een groep moslims. De moslims zinnen op wraak. Zij vallen binnen in het huis van Saket Ram en verkrachten en vermoorden zijn vrouw. Saket Ram ziet in de geweldloosheid van Gandhi de oorzaak van alle ellende en getraumatiseerd sluit hij zich aan bij een anti-Gandhi-groep.

Niemand deze gezien?
Begon heel interessant maar ik heb het einde helaas gemist.Duurde iets te lang naar mijn mening.

Ik heb hem nog klaar liggen.... samen met nog een stuk of 6 andere film die ik eigenlijk vandaag nog wou kijken maar dat zal wel niet lukken

avatar van v2000
Het is ook een erg lang verhaal, dus de lengte is gerechtvaardigd. Prachtige fascinerende film over haat en verschillen tussen culturen. Blijft altijd actueel.