George (2013)

Duitsland

geregisseerd door Joachim Lang
met Götz George, Martin Wuttke en Burghart Klaußner

Biografie van de beroemde Duitse acteur Heinrich George (1893-1946). Door zijn rollen in nazipropagandafilms zoals 'Jood Süss' en 'Hitlerjugend Quex' was hij allesbehalve onomstreden. George's verantwoordelijkheid en schuld tijdens de naziperiode zijn de kern van deze biografie. Götz George, zoon van Heinrich, vervult de rol van zijn vader.

avatar van Darbie
Heinrich George, Duits toneelspeler, in 1893 geboren te Stettin, overleden 25 September 1946 in voormalig Nazi-concentratiekamp Sachsenhausen, waar hij geïnterneerd zat wegens heulen met het fascistische regime.

Het schijnt dat de Russen hem aldaar de hongersnood hebben laten sterven.