The Nut Job (2014)

Canada / Zuid-Korea / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door Peter Lepeniotis
met de stemmen van Katherine Heigl, Brendan Fraser en Will Arnett

Het verhaal speelt zich af in het fictieve stadje Oakton in de jaren vijftig. Het volgt de belevenissen van de ondeugende eekhoorn Surly en zijn rattenvriend Buddy. Nadat ze uit het park verjaagd zijn en in de stad belanden, plannen ze samen een overval op een notenwinkel. De misdaad loopt echter uit de hand en het duo raakt betrokken bij een bankoverval.

Dat is eigenlijk geen trailer maar een lang fragment.
Dit is de teaser (YouTube)

avatar van TheLionKingFan
Dit is eigenlijk geen kappeuter maar een afbeelding

PSY gaat er dus een rolletje in spelen. Leuk! Verder wordt er gezegd dat het een rip-off wordt van Over the Hedge.

avatar van 3 2 1 cut
Toch knap om samen met wat kinderen te kijken en niemand, maar dan ook niemand lacht eens lekker voluit. Soms een klein glimpje.

De film wil echt te grappig zijn en dat lukt dus totaal niet. Wordt een uitgemolken genre dit soort met pratende dieren, een loser, 'zielige dieren' thema, een zeer Happy End, en dit alles gevuld met wat 'bekende' stemmen

Nightfalls
Grappige film voor de kinderen, maar weer erg veel van hetzelfde.

Beetje jammer ook dat psy erin voorkwam, maar het bleek dat in de aftiteling stond dat het een Koreaanse film was, dus het verklaarde een hoop.

avatar van schumacher
Leuke animatie film, uiteraard bestaat er beter maar is zeker het bekijken waard.

avatar van Sir_John
hele leuke film... alleen toch wel een beetje jammer van dat gangnam style ding... is een beetje out of date if you ask me... maar leuk verhaal enzo... zeker het kijken waard
Even een traantje weggepinkt toen de vriendelijke rat wat tegen zijn beste vriend zei..

avatar van Rodger
Leuk voor de kids, en de ouders kunnen er van mee genieten...
2.5...

avatar van m1701
mwah was best een aardige film met leuke grappen
maar meer ook niet.
Leuk voor een keertje

avatar van barcam
Een animatiefilm die wil grappig zijn en daarvoor voor lieve diertjes kiest. Probleem is dat je die diertjes na een kwartier de nek wil omdraaien door hun irritante piepstemmetjes en constant heen en weer geren. De animatie is top maar het flut verhaaltje is veel te voorspelbaar. Afknapper.

avatar van DonOswaldo
Nogal matig filmpje. Qua humor moet de film het vooral hebben van woordgrapjes, druk gedoe en melige stukken, en weet daar niet leuk mee om te springen. Beetje jammer ook van 'Gangnam Style', iets dat ik persoonlijk best had kunnen waarderen maar niet als het zo belabberd wordt ingezet.

misschien kunnen sommige mensen die hier oordelen over deze leuke film,eens in de gedachte van een kind verplaatsen,deze film is grappig ik heb hem gekeken met me neefje ,als volwassen heb je een andere kijk naar deze film,ik vond hem erg leuk ,me neefje lag kapot van het lachen ,en daar gaat het de regisseur om ,dat kinderen de film leuk vinden ,al en al een hele leuke animatie

Dick2008
De film blijft netjes binnen de anderhalf uur, alleen het gegeven is erg mager voor die lengte. Voor originaliteit hoef je deze films ook niet meer te kijken want die is in animatieland al lang zoek. Het lijkt toch wel erg op Hammy en Over the Hedge. Leuk ook mooi getekend maar jammer van het eenvoudige verhaal over de notenjacht, want het parallel lopend verhaal over de bankoverval is ook leuker dan die van de eekhoorn. De humor is weinig aanwezig maar bij vlagen wel grappig zoals met die hond.
Visueel sterker dan inhoudelijk.
De film was een succes en er volgt een sequel.
2.0/3.0

avatar van Antonev
Beetje tegenvallende score zeg! Ik vond 'm wel leuk om eerlijk te zijn. Geinig verhaaltje, veel leuke grapjes, paar aparte karakters. Animatie zelf zag er ook wel oké uit. Helemaal prima.