Mann Tut Was Mann Kann (2012)

Duitsland

geregisseerd door Marc Rothemund
met Wotan Wilke Möhring, Jasmin Gerat en Jan Josef Liefers

Paul is met zijn 42 jaar nog steeds een overtuigd vrijgezel. Terwijl hij zich in een affaire bevindt met Kathrin, ontmoet hij de vrouw van zijn leven, Iris, die na twee weken al wil trouwen. Maar dan wel met een andere man. Als hij Kathrin verlaat, wil Paul zich in zijn woning terugtrekken en nadenken over het leven. Daarbij heeft hij echter geen rekening gehouden met de liefdesproblemen van zijn vrienden. Günther is verliefd geworden, maar is te verlegen om dit aan de 'gelukkige' zelf te vertellen. Rokkenjager Schamski wordt door zijn vrouw aan de deur gezet en Bronko treurt al jaren om zijn vervlogen liefde. Alle drie staan ze plots voor Pauls woning..