Die Kinder vom Napf (2011)

Alternatieve titel: The Children from the Napf

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Alice Schmid

Waarom ver weg zoeken als alle goede dingen in de buurt zijn? De in 1951 in Luzern geboren schrijfster en filmmaakster Alice Schmid, ziet een langverwachte droom in vervulling gaan. Ze begeleidt de kinderen van boeren van de berg Napf 356 dagen met de camera en geeft hun dagelijkse bestaan weer met beelden in de school, tijdens werken en in hun spel. Het resultaat is een portret van een nog mediaal onbelaste, en in veel opzichten, ideale jeugd.

Vanaf 22 november in de bioscoop (Contact Film)

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben, hier en daar leuke plaatjes van de natuur.

avatar van Baggerman
Deze film zou een mooie double bill zijn met Ceres (2018), al is die toch van een hogere categorie. Deze film heeft ook zijn charme, al moet je tegen af en toe onbegrijpelijk kindergebrabbel kunnen. Het landschap leent zich vanzelf voor mooie plaatjes en het moet daar best mooi opgroeien zijn, al krijgen de kids al vroeg hun eigen klusjes toegeschoven. Wat alleen maar goed is voor kinderen.

Grappig ook dat Bernhard Wicki, de regisseur van 'Die Brücke' uit dit dorpje stamt!