ad

Alternatieve titel: Das Kind

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Zsolt Bács

Met onder meer: Christian Traeumer, Eric Roberts en Dieter Hallervorden

IMDb beoordeling: 4,2 (821)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 18 september 2012

Over The Child

"My name is Simon. I'm ten years old. I'm a serial killer."

Simon Sachs, een terminaal zieke jongen van tien jaar, beweert in een vorig leven een seriemoordenaar te zijn geweest en blijkbaar kan hij dit bewijzen. Hij leidt een advocaat, Robert Stern, naar de locaties van de lichamen, behorende aan slachtoffers die werden gedood lang voor Simon werd geboren. Stern neemt hiermee de meest boeiende en mysterieuze zaak van zijn leven aan...

Robert Stern

Detective Brandmann

Frederik Losensky

Mrs. Stiemer

• 20922 berichten

Dieter Hallervorden als serie moordenaar !!!

avatar van WaynesW

WaynesW

Gatverdamme Eric Roberts.

Laat maar dan hoor.

Even doorheen gezapt maar nee

die Roberts kan ik niet naar kijken.

Jammer want de plot klinkt wel aardig.

• 20922 berichten

Hoge verwachtingen maar wat was dit letterlijk een drama , vreselijke camera voering met vele flashbacks die de film geen goed doen en het ziet er allemaal erg kinderlijk uit net als de titel.

avatar van PatSavage

PatSavage

naar het boek 'De wreker' van Sebastian Fitzek (http://www.boekmeter.nl/book/14780) waarvan ik erg heb genoten, dus ik ben nieuwsgierig ...of is het boek voor de zoveelste keer beter dan de film ...?

avatar van PatSavage

PatSavage

de film doet het boek geen eer aan, integendeel

avatar van Piratje

Piratje

De verfilming was uiterst slecht. Langdradig gevuld met shots die je in elke film kwijt kunt. De acteurs leefden niet in hun rol zodat de tranen duidelijk kraantjeswater waren, mist totaal werkelijke gevoelsuitdrukkingen voor een tienjarig kind dat terminaal ziek is, van thriller was er geen sprake omdat alles te gemaakt overkwam...

Het énige dat nog goed overkwam was het thema van de film: pedofielen liquideren. En om het nog wat ongeloofwaardiger te maken kwam er een misplaatste reïncarnatie bij.

Een misplaatste Duitse productie waarvan de poster zeker bedrieglijk overkomt.

Een BMW laten meerijden die voortdurend motorpech heeft is zeker geen reclame of Duitse sponsor geweest. Voor zover zo'n film een sporsor kan vinden.

Niet om naar te kijken. Misschien het plot waarbij men verstrooid zijn dromen doet uitkomen.

Een zielige film waarbij 0,5 punt nog te veel is.

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Prachtig zoals de Fitzeksfeer in deze film is neergezet. Het verhaal beklemt van meet af aan - ga mee in de waan en je beleeft een ijzingwekkend avontuur. De lardering met fraaie plaatjes van Berlijn werkt verrassend goed en de sets zijn top, van de smakeloos decadente designvilla van Stern tot het meest haveloze garagerijtje. Het jochie acteert erg sterk - zeker in vergelijking met het tenenkrommende Amerikaanse grut dat ik in andere films weleens zie.De casting van Dieter Hallervorden is briljant - ik bedoel: stel je Piet Bambergen in zo'n rol voor!

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk om een keer gezien te hebben, had het slechter verwacht, maar viel me reuze mee.

gauke

Deze onoverzichtelijke (mede door een overladen scenario) en bloeddorstige doorsnee psychothriller overtuigde, ondanks een goede cast, geen moment. De regisseur heeft duidelijk een zogenaamde blockbuster, met een snel tempo, willen maken en was teveel gericht op schokeffecten in plaats van zich te focussen op motivatie, duistere kant en verbindende effecten. Daarnaast vond ik de gecreëerde sfeer te steriel. De in het Duits gechroniseerde versie (ik dacht bij de taalkeuze: een Duitse productie + eerste keuze, dus....) was bovendien aller afschuwelijkst; ik ben na twintig minuten overgestapt op het Engels.

de in het duiss gechroniseerde versie (ik dacvht een Duitse prosuctie, dus....) was bovendien allerafschuwelijkst, dus halverwege de film ben ik overgestapt op het |Engels

avatar van shortmen

shortmen

Amateuristische film gegoten in een visueel rommelig jasje. Het verhaal blijft redelijk overeind, maar het acteren van vooral Eric Roberts komt erg slecht over en bleef me de gehele film storen. Toch uitgekeken omdat je toch het einde wilt weten. daarom toch nog 2 sterren van mijn kant voor deze film.

avatar van Smugmarty

Smugmarty

Dit lijkt me een topper... ga ikzeker kijken. Eric Robberts staat überhaupt voor crème de a creme de thriller-noir dus kijken geblazen

(grapje)

avatar van vampyrmaiden

vampyrmaiden

net gekeken, niet onaardig, maar waar bleek het zoontje van de advocaat nou te zijn? Kon het er niet echt uit opmaken.

avatar van keimpeS

keimpeS

Op zich is het verhaal niet verkeerd, maar de film zelf zit slecht in mekaar en het acteerwerk is soms lachwekkend slecht.