A Song for Tomorrow (1948)

Alternatieve titel: Song of Tomorrow

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Terence Fisher
met Evelyn Maccabe, Ralph Michael en Shaun Noble

Derek is gewond geraakt in de oorlog en moet in het ziekenhuis geopereerd worden. Als hij wakker wordt is zijn geheugen verdwenen. Hij herkent zijn verloofde Helen niet meer en ook zijn moeder is een vreemde voor hem. Vier jaar later speelt Derek piano in een club en Helen treedt daar op een avond op als zangeres. Plots herkent hij haar stem! Het blijkt dat Helens stem het enige is wat hij zich kan herinneren van voor zijn operatie. Zijn arts moedigt haar aan om samen met Derek tijd te besteden aan een eventueel herstel.