Messner (2012)

Duitsland / Nepal / Pakistan / Frankrijk / Italië
Documentaire

geregisseerd door Andreas Nickel
met Reinhold Messner

Documentaire over de bekende sporter Reinhold Messner. Waar liggen de wortels van zijn ongewone carrière? Wat is de visie van zijn naaste omgeving op hem en zijn daden? Met zijn niet aflatende ambitie om zichzelf te overtreffen en altijd weer verder pogen te gaan dan de grenzen van het onmogelijke, heeft Reinhold Messner een revolutie teweeggebracht in het moderne alpinisme. De film schetst de belangrijkste levensfasen van de beroemde bergbeklimmer. In interviews komen hij en zijn naaste vertrouwelingen aan het woord en vertellen hoe Messner werd zoals hij nu is.