• 8.303.451 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Tom Heene

Met onder meer: Manah Depauw, Kurt Vandendriessche, Nader Farman

IMDb beoordeling: 5,8 (88)

Plot Welcome Home

Lila is net terug in haar geboortestad Brussel, na een verblijf van drie maanden in het buitenland. Hier ontmoet ze drie mannen. Op een bus van de luchthaven naar de stad zit ze tegen een Iraniër aan, die hier veertig jaar geleden studeerde. Thuis is er de man die ze achtergelaten heeft. En op de weg ontmoet ze een jonge officier de voor de EU werkt, en die haar omver rijdt terwijl ze op haar fiets zit.

Social Media

avatar van Decec

Decec

avatar van nadrin

nadrin

Tof geacteerd maar algauw word alles heel langdradig.

Theunissen

Best een aardig en ook wat mysterieus Belgische drama.

Het verhaal zit opzicht aardig in elkaar en hetzelfde geldt ook voor de uitvoering met spontane overgangen die wel allemaal met elkaar te maken hebben en waarbij Lila (aardig gespeeld door Manah De Pauw de met deze film ook haar debuut maakt op het witte doek) de rode draad van het verhaal is. Ook vond ik het verhaal best wel interessant en redelijk boeiend want ik was opzicht wel benieuwd waarom Lila na haar verblijf van drie maanden (waarvan 1 maand eigenlijk niet gepland was) opeens totaal verandert is. Die vraag vroeg haar verbitterde vriend Benjamin (gespeeld door Kurt Vandendriessche die veel gelijkenis had met Wesley Sneijder. Opzicht ook wel grappig want de middelnaam van Wesley Sneijder is ook Benjamin ) in Brussel zich ook af en ook waarom ze een maand langer is gebleven in het Buitenland zonder hem in te lichten (hij denkt op een gegeven moment zelfs dat Lila er een soort neukvakantie van heeft gemaakt).

Daar krijgt Benjamin ook geen echte openheid over en het zal ook verder onverklaard blijven (daarom ook een best mysterieus verhaal). Benjamin krijgt wel nog een soort van goedmaakseks die best fraai verfilmd is en waarbij ook de (harde) penis van Kurt Vandendriessche te zien is. Opzicht is dat laatste best bijzonder want in Belgische films zie je t.o.v. Nederlandse films vaak nauwelijks bloot. Na de goedmaakseks en geforceerde seks geeft Lila aan dat ze op zichzelf wil gaan wonen en ze vertrekt daarom spontaan bij de gedesillusioneerde en vertwijfelde Benjamin. Daarna maakt de film zich op voor een best heftig en ook wel verrassend einde.

Hier en daar is de film inderdaad wat langdradig, maar omdat de film maar iets van 70 minuten duurt is dat niet echt storend en eigenlijk hoort het ook gewoon goed bij dit mysterieus Drama. Al met al gewoon een aardig drama om eens gezien te hebben.

avatar van Maxie Fields

Maxie Fields

Oorspronkelijk was het idee om 3 korte filmpjes te maken en misschien was dat wel beter geweest, want als geheel stelt het weinig voor. Ondanks de korte speelduur vind ik het zelfs nogal langdradig. Bovendien is het het camerawerk veel te onrustig (vooral in het begin). Het acteerwerk daarentegen is best redelijk, maar kan de film niet redden. Matig.

avatar van Movsin

Movsin

Een paar erotische scènes in een Belgische film die het volgens mij wil hebben over het oppervlakkige, wispelturige en het egocentrische van de mens.

In het centrum staat Lila, keurig vertolkt door Manah Depauw (Magritte nominatie als beste actrice), in een film die alzo met een minimum aan beweging eerder belang hecht aan de ontleding van gemoedsgesteltenissen en emoties bij de personages.

Lang zal de film niet blijven hangen, al werd Tom Heene er bijna voor gelauwerd in Venetië en Montreal.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2078 stemmen

Gekunstelde dialogen in een arty-fartyjasje. Irritant camerawerk en matig acteerwerk. Het scenario mag dan wel niet slecht zijn, Welcome Home besluit een weinig meeslepend en clichématig arthousewerkje.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Een fraai werk zeker met dank aan het mooie acteerwerk van Manah Depauw. Het eind vond ik erg verrassend.