Post Mortem (1999)

Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door Louis Bélanger
met Gabriel Arcand, Sylvie Moreau en Hélène Loiselle

Linda (Silvie Moreau) wil met haar vijfjarige dochter zo snel mogelijk uit de grote stad naar het platteland verhuizen, maar dat kost geld. Zonder enig schuldgevoel of scrupules gaat Linda aan de slag. Ze int uitkeringen, verleidt mannen, steelt hun creditkaarten en verkoopt die door aan een kleine heler. Ondertussen is ze overdag een goede moeder. Het gaat allemaal goed totdat ze een Amerikaanse toerist oppikt. Deze Ghislain (Gabriel Arcand) leidt een teruggetrokken bestaan, praktisch geheel buiten de maatschappij.