Zucker (1989)

West-Duitsland
Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Rainer Erler
met Sally Sander, Helmut Lohner en Bruce Spence

Lydia Kaminski (Sally Sander) is de geleerde, eerzuchtige echtgenote van Prof. Dr. Leo Kaminski (Helmut Lohner), die genomineerd is voor de Oskar Flobell-prijs. Ze ontwikkelt een recycling-bacterie, waardoor de vuilnisbelt definitief tot het verleden zal behoren. Door een onhandigheid ontsnapt een bacterie en wat blijkt: papier verandert in suiker; een nationale ramp: kostbare incunabelen, bibliotheken, papiergeld, wetsteksten, parlementaire verslagen, dagbladen en zelfs wc-papier wordt omgezet. Ook het proefschrift van Robert Flemming (Bruce Spence) wordt geslachtofferd. Hij is echter niet van plan zijn wetenschappelijke arbeid van zich af te laten snoepen.