La Grande Caccia (1957)

Italië / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Drama

geregisseerd door Arnold Belgard en Edoardo Capolino
met Marshall Thompson, Gaby André en Fausto Tozzi

Verslaggever Marsh Conners wordt naar het door oorlogen verdeelde Afrika gestuurd. Tegelijkertijd wordt een team van wetenschappers en artsen naar dezelfde plek gestuurd in een poging een epidemie die de dierenwereld bedreigt, de kop in te drukken. Marie Avedon, één van de wetenschappers, valt in de smaak bij Conners. De artsen proberen de Masai te overtuigen van de noodzaak om het vee in te enten. Verschillende wilde dieren worden bijeen gedreven, maar als de voor de Masai heilige zebra's ook worden gevangen, komen ze in opstand.