Surrender (1931)

geregisseerd door William K. Howard
met Warner Baxter, Leila Hyams en Ralph Bellamy

Tijdens de Eerste Wereldoorlog wordt de Franse krijgsgevangene sergeant Dumaine geïnterneerd in de buurt van het kasteel van de trotse Pruisische edelman graaf Reichendorf. Reichendorf leeft voor de dag dat zijn vier zonen triomfantelijk Parijs binnen zullen marcheren. Axelle von Meirbach, de dochter van één van de zonen, maakt periodiek een 'goodwill' bezoek aan de zwaarbewaakte gevangenis en gaandeweg wordt ze verliefd op Dumaine. Een minder aangename wending ontstaat, wanneer kapitein Ebbing, de strenge gevangeniscommandant, verliefd wordt Axtelle.