ad

Alternatieve titel: Suicide DVD

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shozin Fukui

Met onder meer: Daisuke Jomoto, Sakurako Makino en Makiko Mizote

IMDb beoordeling: 5,2 (46)

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 伝染

Releasedatum: 2 april 2005

Over Den-Sen

Een journaliste krijgt een mysterieuze video per post. Nadat ze de video bekeken heeft wordt ze nooit meer teruggezien. Twee collega's gaan op onderzoek uit en vinden een opname die ze gemaakt heeft terwijl ze de mysterieuze video bekijkt. Als ze daarop een schim van een tweede vrouw opmerken vrezen ze het ergste.

Onderhond

Hmm, toch eindelijk op MM geraakt zie ik. Verwacht er op zich niet al te veel van, maar Fukui verdient altijd een kans.

Nieuwe Fukui Eindelijk!

Hoezo verwacht je er eigenlijk niet zo veel van OH? Voor mij een project waar ik al jaren op heb gewacht.

Onderhond

Als eens een trailertje van bekeken? Lijkt op een doordeweekse found-footage film, herkende bijna niks van z'n oude stijl terug. Maar misschien dat de trailer misleidend is ...

Goto

Ben nog geen trailer tegengekomen. Krijg alleen de film Densen Uta te zien als ik het Google. Nouja ook al lijkt het nergens naar, toch wil hem wel graag zien. Fukui heeft al veels te lang geen film gemaakt.

avatar van beavis

beavis

valt het niet op dat dit een film uit 2006 is ofzo??

meest recente lange(re) film van em is the Hiding uit 2008, maar bijv afgelopen IFFR was er ook nieuw kort werk van em te zien.... hij is zeer actief de laatste jaren!

een trailer voor Den Sen kan ik echter ook zo snel niet vinden...

Weet ook niet precies on Den Sen echt de terugkeer is waar je op zit te wachtten overigens

De korte film S-94 vond ik wel weer helemaal old skool Fukui, erg cool!! en daar is wél een trailer van: YouTube - ?S-94?????trailer

Onderhond

Lastig, maar zeker een teleurstelling.

Den-sen is 100% genrewerk. Een Japanse found footage waar een klein reportageploegje van een onbetekenende zender op zoek gaat naar de oorsprong van een tape die mensen aanzet om zelfmoord te plegen. Eentje uit de 1000 en dat is deze film dan ook. Best oké gebracht, aardig vermaak en kort genoeg om niet te vervelen, maar opvallend en/of hoogstaand is het zeker niet.

Het enige wat opvalt is de zware, noisy soundtrack. Ook meteen het enige element waar je de hand van Fukui in herkend. En daar ligt uiteraard het hele probleem, want Fukui's kunde gaat compleet verloren in een typische genrefilm als deze.

Uiteindelijk reken ik de film er zelf niet op af, in z'n genre is het middelmaat, maar best kijkbare middelmaat. Toch hoop ik dat Fukui z'n tijd wat beter gaat besteden. Ofwel is dit een compleet mislukt experiment, ofwel een soort van fundraiser voor z'n meer eigen projecten? Ik hoop vooral het laatste.

Vooral veel niks.

Naast de soundtrack is er inderdaad niets wat aan eerder werk van Fukui doet denken, en verder is dit gewoon genrewerk dat me nog het meest aan 'Paranormal Activity' deed denken. Veel statische (lelijke) shots die geen enkele vorm van spanning meegeven, lange scenes die niets toevoegen en uiteindelijk...niks.

Op zich nog wel doorheen te komen, maar ik zal hem toch echt nooit gaan kijken. Mensen die horror verwachten kunnen deze skippen. Spanning is nul en er zit geen enkele scare in, iets dat je na 10 minuten ook wel verwacht. Yawn! Snel vergeten dit.