Gomez - Kopf oder Zahl (1999)

Alternatieve titel: Gomez: Heads or Tails

Duitsland / Zwitserland

geregisseerd door Edward Berger
met Antonio Wannek, Lou Bihler en Jenny Deimling

Berlijn, grote stad en jungle in één, een plek waar de zestienjarige Dominik (Antonio Wannek) zich eenzaam en verlaten voelt. Zijn vader kan de fles niet laten staan en zijn moeder heeft een verhouding met een ander. De jongen laat zijn dromen en fantasieën tot leven komen in de tekeningen die hij maakt van zijn stripheld Gomez. Wanneer Dominik verliefd wordt op Vivian (Jenny Deimling), smeedt hij samen met haar een plan om uit Berlijn weg te vluchten. Om aan geld te komen pleegt hij kleine overvallen, wat een eerste stap is naar grotere misdaden.