Maktub (2011)

Spanje

geregisseerd door Paco Arango
met Diego Peretti, Aitana Sánchez-Gijón en Goya Toledo

Manolo gaat door een ernstige crisis: zijn werk is ondraaglijk, zijn huwelijk met Beatrice staat op de rand van instorten, en zijn relatie met hun kinderen wankelt. Op een dag ontmoet hij Antonio, een vijftienjarige jongen met kanker, maar met een aanstekelijke levensvreugde die Manolo raakt. Hierdoor wordt zijn leven op zijn kop gezet. Antonio's moeder, zijn enige vriend - een buurman-, een leuke voedselleverancier, een eigenzinnige verpleegster en een scala aan andere karakters veranderen Manolo's leven volledig.