Toegetakeld door de Liefde (2013)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Ari Deelder
met Raymond Thiry, Anna Hermanns en Stefaan Degand

Arie worstelt met een writersblock en denkt zijn muze te hebben gevonden in de mooie trambestuurster Sonja. Wanneer haar lijn wordt opgeheven probeert hij op allerlei manieren met haar in contact te komen. Hij volgt haar, wacht op haar voor winkels waar hij haar ooit heeft gezien, dringt binnen op het personeelsfeest van het vervoersbedrijf en rijdt met alle tramlijnen mee. Als hij ontdekt dat er een andere man is in het leven van zijn Sonja, laat hij zijn droom over een leven samen met haar niet verpesten door deze ‘Dikke met z’n toverviool!’ Terwijl zijn fantasieën over Sonja steeds mooier worden, gaat het met Arie steeds beroerder.

TEASER

Gebaseerd op het boek Door de Liefde Toegetakeld van Aat Ceelen.
Geselecteerd voor het Bright Future programma op IFFR (wereldpremière].
Vanaf 30 mei in de bioscoop (Just Film)

Teaser (YouTube)

Op de volgende data zal de film te zien zijn op IFFR 2013:

25/01/2013 Pathé 1 / 19:15 / Wereldpremière
26/01/2013 Pathé 7 / 18.45 / Volkskrantavond
29/01/2013 Cinerama 2 / 12:00
01/02/2013 Cinerama 2 / 17.15

Kaarten voor de vertoningen zijn vanaf 17 januari te bestellen.

avatar van morpheus2000
Redelijke film.
Film duurt gelukkig niet te lang.
Arie gaat nadat hij met de tram is vervoerd, helemaal los in zijn fantasieën op de wellustige Anna Hermanns. Fantasieën waren leuk uitgewerkt wat deze film net weer eens wat anders maakt.

avatar van 93.9
Daar dacht ik ook aan: Redelijke film.
Paar aardige scenes, maar de film weet niet een bepaald nivo vast te houden.

avatar van baspls
Erg mooie poster. Mogen andere ontwerpers zeker een voorbeeld aan nemen.

avatar van Elchapo
Op zich een mooi verhaal,maar toch langdradig en zelfs saai op een gegeven moment.2 stars.