Une Femme dans la Nuit (1995)

Alternatieve titel: Confronting the Night

Frankrijk

geregisseerd door Eric Woreth
met Natacha Lindinger, Frédéric Pierrot en Jean-Michel Tinivelli

Laetitia is een jonge vrouw die 's avonds op de parkeerplaats van de metro in een Parijse voorstad wordt overvallen door een man die haar verkracht. Bij de aangifte blijkt dat er een serieverkrachter aan het werk is. Hij valt op een bepaald soort vrouwen en zoekt zijn slachtoffers onder de passagiers van dezelfde lijn van de ondergrondse. Hoewel Laetitia geschokt is en door een hel gaat, besluit ze zich te weren. Als de inspecteur die het onderzoek leidt tegen de engerd, haar voorstelt om als lokaas te dienen, kijkt ze er behoorlijk van op, maar ze accepteert het toch.