The Manicure Girl (1925)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Frank Tuttle
met Bebe Daniels, Edmund Burns en Dorothy Cumming

Maria Maretti, die als manicure werkt in een chique hotel, is verliefd op Antonio 'Tony' Luca. Beiden zijn aan het sparen om een huis te kopen en ze willen trouwen. Maar Maria is niet blind voor wat er om haar heen gebeurt. Ze kijkt naar de andere meisjes die geld en gunsten van hun rijke werkgevers aannemen en ze zou graag een deel willen hebben van wat zij krijgen. James Morgan, één van de hotelgasten, is op Maria gesteld. Hij stuurt haar bloemen plus tien dollar voor toegangskaarten voor het theater, omdat ze te gereseveerd is om op zijn uitnodiging in te gaan. In plaats van James neemt echter Tony haar mee naar het theater, waar ze de goedkoopste zitplaatsen hebben. Op weg naar huis isTony te gierig om een taxi te betalen, ondanks dat het regent. Terwijl Tony achter zijn weggewaaide hoed aanholt, ziet James Maria en hij biedt aan haar om naar huis te brengen, wat ze accepteert. Complicaties kunnen niet uitblijven.