You Can't Kill Stephen King (2012)

Komedie / Horror

geregisseerd door Ronnie Khalil, Monroe Mann en Jorge Valdés-Iga
met Monroe Mann, Ronnie Khalil en Crystal Arnette

Een groep vrienden maakt de noodlottige beslissing om het meer te bezoeken waar horrorschrijver Stephen King woont. Bij aankomst worden ze begroet door de onvriendelijke inwoners die een hekel hebben aan lawaai, gerotzooi, ongenode gasten en vragen over hun meest beroemde inwoner. Wanneer er doden beginnen te vallen blijken de moorden rechtstreeks uit de romans van Stephen King te komen. Met de dood in de ogen moeten de resterende vrienden de puzzel zien op te lossen voordat ze zelf een Stephen King verhaal worden.

Ugh.

Simpel filmpje. Zorg dat je een bekende naam in je titel verwerkt, schrijf een goedkoop horror plotje, gooi er een bende would-be actors jeugd tegenaan en hou je verder vooral niet bezig met geld te verkwisten aan een goeie film.

Amateuristische prul en werkelijk absoluut irritante personages. Ze gaan jammer genoeg niet snel genoeg dood. Verder is het King-motiefje zo enorm dun dat je je afvraagt waarom ze er moeite in hebben gestoken. Een paar korte referenties en een einde dat zich iets meer richt op het King gebeuren, al schuwt deze film ook niet enkele andere horrorverwijzingen (of waren het dan toch parodieën?).

Verder niet teveel woorden aan vuilmaken. Wannabe amateuristische horrorprul die wat succes probeert te oogsten op de naam van een ander. Beter gewoon niet kijken, je mist er helemaal niks aan.

avatar van tattoobob
Lekker overslaan dus...

avatar van Noodless
De titel spreekt aan, maar daar blijft het dan ook bij. Zeer zwak verhaal dat tergend traag op gang komt met veel aandacht voor oninteressante personages en hun lange boottocht. Het verhaal vertoont heel wat mankementen waarbij vooral de chaotische opzet ervan in het oog springt. De cast is ook beneden het aanvaardbare niveau en de kills vallen erg tegen. Zeer zwak qua uitwerking. Spanning valt er niet te bespeuren. Gezien de titel had ik ook meer details of hommages verwacht naar Stephen King. Niets is minder waar. Laat je dus niet misleiden door de lokkende titel....gewoon vermijden. 2/10

avatar van jeroentjuhhhhh
Behoorlijke prestatie om je film zó lelijk én vervelend te maken. Alsof je een kleuter willekeurig aan je RGB-wieltjes heb laten draaien en slepen. Balans in de kleuren is vér te zoeken. Grappig dieptepunt is dat, tot 4-maal terugkerende, day-to-night gecorrigeerde shot van het huisje. Erg Ik werd er letterlijk gefrustreerd van. Hoe imbeciel kun je het allemaal uitvoeren? Er is overal en nergens inspiratie vandaan gehaald, maar het is allemaal vakkundig de nek omgedraaid. En dit heeft dan een release gekregen in Nederland..