• 8.297.532 stemmen

Unter Männern - Schwul in der DDR (2012)

Documentaire | 91 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Among Men: Gay in East Germany

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Ringo Rösener en Markus Stein

Met onder meer: Frank Schäfer, Helwin Leuschner, Ringo Rösener

IMDb beoordeling: 6,7 (59)

Plot Unter Männern - Schwul in der DDR

Deze film richt zich op de vraag hoe homoseksualiteit werd beleefd in Oost-Duitsland. De DDR-ideologie zag homoseksualiteit als een radicale, decadente moraal en een gevaar voor de socialistische maatschappij. We maken kennis met zes mannen die voor het eerst openlijk spreken over hun sociale en intieme ervaringen. We leren onder andere kapper Frank Shepperd, een slimme, sluwe individualist, kennen, evenals de geleerde theoloog Edward Stack. Hij is de oprichter van een netwerk van homoseksuele gezelschappen.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

Een mooie documentaire genuanceerd en met karakter. Wat mij zeer belangrijk is ik had het gevoel dat de mensen als een geheel individu werden neergezet.