ad
  • 8.111.657 stemmen

Rape and Marriage: The Rideout Case (1980)

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Rape and Marriage

Geregisseerd door: Peter Levin

Met onder meer: Linda Hamilton, Mickey Rourke en Rip Torn

IMDb beoordeling: 6,4 (185)

Releasedatum: 29 oktober 1980

Over Rape and Marriage: The Rideout Case

Huisvrouw Greta Rideout is jarenlang seksueel misbruikt door haar eigen man John. Ze klaagt hem aan voor verkrachting en er komt een rechtszaak. John kan voor verkrachting een gevangenisstraf van twintig jaar krijgen, maar geldt dat ook voor verkrachting binnen het huwelijk?

John Rideout

Ralph Larson

avatar van clubsport

clubsport

• 1991 berichten

Was hij schuldig aan verkrachting ? waarschijnlijk wel maar maakt dat haar tot een onschuldig slachtoffer zonder blaam of verantwoordelijkheid ? nee zeker ook niet , het is vanaf het begin van de film al duidelijk wat een loser hij is , dus wat bezielde haar om met hem te trouwen plus dan nog het feit dat ze een kind verwachtte eerder van een getrouwde man , dan zien we nog enkele scenes waarin ze zelf ook niet vies is van het opzoeken van de confrontatie met hem , dat het uiteindelijk dan een keer goed mis zou gaan was eigenlijk onvermijdelijk .

Ik moest wel even lachen om die text bij dat women center ( is she says no it's rape ) tegenwoordig staat er min of meer ( if she says yess and then no the next day it's rape ) dat is het resultaat van 40 jaar feministische hersenspoeling .