Cheon-gook-eui Woo-pyeon-bae-dal-boo (2009)

Alternatieve titels: Postman to Heaven | Cheongukui Woopyeonbaedalbu | 천국의 우편배달부

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hyeong-min Lee
met Jae-Joong Kim, Hyo-ju Han en Chang-wan Kim

Jae-jun is een engel die mensen helpt met het verdriet om het verlies van hun dierbaren. Hij beheert de brievenbus met afscheidsbrieven aan hen die het leven gelaten hebben. Op een dag ontdekt Ha-Na de geheime identiteit van Jae-Jun, nadat ze een brief postte voor haar overleden vriend. Jae-jun biedt haar een parttime baan aan om hem te helpen.

Toch wat tegenvallende film met een beetje surrealisme, een beetje drama, een beetje romantiek en af en toe een heel klein beetje humor. Jammer dat die aspecten geen van alle echt van de grond komen, waardoor de film naar mijn gevoel vooral blijft steken in de goede bedoelingen.