• 8.303.369 stemmen

The Serpent Warriors (1985)

Horror | 94 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Golden Viper

Oorsprong: Hongkong / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Howard

Met onder meer: Clint Walker, Eartha Kitt, Christopher Mitchum

IMDb beoordeling: 4,9 (67)

Plot The Serpent Warriors

"When the supernatural becomes reality, courage triumphs..."

Een zoöloog begeeft zich naar een bouwplaats, omdat het er krioelt van de slangen. Hij doet de ontdekking dat de grond vroeger vervloekt is door een sekte die slangen aanbidden. Al snel worden de zoöloog en de medewerkers van de bouwplaats aangevallen door honderden slangen.

avatar van zombie

zombie

Vreemde film die alle kanten uitschiet. Ik zou de film eigenlijk een onvoldoende moeten geven voor het waardeloze script en dito uitwerking, is het niet dat de laatste 20 minuten erg cool waren. Maar blijkbaar is dat te danken aan een andere film: Ren She Da Zhan. Die film is geplunderd om deze ellende op te waarderen De eindscène met de honderden slangen is best spectaculair (maar bevat helaas daardoor ook de nodige animal cruelty). Het materiaal dat niet gejat is bevat de slangenkoningin Eartha Kitt en deed mij denken aan de Indonesische fantasy/horror films uit de seventies (zoals Golok Setan en Pembalasan Ratu Pantai Selatan). Apart is het allemaal wel, maar ik zou eerder Ren She Da Zhan aanraden...al moet ik die zelf ook nog zien.